onsdag 18. januar 2012

Boktema - Denne boken gleder jeg meg til å lese i år


Heisann! I dag ønsker jeg å lese om en bok du gleder deg til å lese i år. Har du en bok i bokhyllen som bare venter på å bli lest, eller har du kanskje planer om å kjøpe deg en bok du har hørt om tidligere? Kanskje har du flere bøker du har planer om å lese i nærmeste fremtid? Skriv et innlegg på bloggen din om dette temaet, link hit til meg (obs obs, veldig viktig) og bruk gjerne logoen ovenfor.

Journal 64

I fjor høst leste jeg den første boken om etterforskerne i Avdeling Q, skrevet av den danske forfatteren Jussi Adler-Olsen. Ikke lenge etter kjøpte jeg bok nummer 2 og 3 og begge ble lest i rekordfart. Nå venter jeg spent på bok nummer 4 som kommer ut i butikkene om ikke så alt for lenge, og jeg gleder meg virkelig til å lese den. 

Jeg har smugkikket på vaskeseddelen på den danske utgaven og der står det følgende:

Indtil for blot 40 år siden blev utilpassede eller blot uheldige danske kvinder deporteret til en lille ø, hvor ondskab, misrøgt og torturlignende metoder blev brugt til at holde orden. Hertil kom Nete Hermansen, og her fra slap hun væk: Troede hun. Den dag fortiden indhentede hende, blev det starten på en af Afdeling Q´s mest komplicerede sager. Hvad gemmer hendes fortid? Hvad hændte der hende? Hvor forsvandt menneskene omkring hende hen? Og hvem stod bag? 
Skønt vicepolitikommissær Carl Mørck har rigeligt at se til med en mordefterforskning, han måske var involveret i og med et privatliv, der ikke helt spiller, presser hans to stædige assistenter ham til at genåbne den sag, der for 23 år siden udspillede sig med voldsomme konsekvenser for de implicerede. Snart går det op for det lille efterforskningsteam, at sagen blot er en lille flig af noget større, der handler om overgreb af den allergroveste slags. Overgreb, som tilsyneladende stadig finder sted. 
Stille, roligt og indædt går opklaringsarbejdet i gang, og det kommer til at tære på Carl, ikke mindst fordi hans, Roses og Assads engagement i sagen bliver livsfarligt. Og da Carl endelig mener at vide, hvordan tingene hænger sammen, melder en ny og meget koldblodig spiller sig på banen.



Spennende, ikke sant?




Dette må du gjøre for å være med på Boktemaet i dag:


*Lag et innlegg på bloggen din om dagens tema
*Link hit til denne siden i innlegget ditt
*Sett deg på linklisten her hos meg - jeg bruker Mister Linky
*Husk at Mr Linky vil ha URL'en til innlegget, ikke bare bloggen din!

Klem fra

15 kommentarer:

  1. Denne boken må jeg skaffe meg, har kun den første boken og har ikke lest den enda.Har hørt mye bra om disse bøkene. Flott tema Anette:-)Klem

    SvarSlett
  2. Veldig spennende og ikke minst uhyggelig!

    SvarSlett
  3. Hørtes jo veldig spennende ut må jeg si:)Må også si bra tema Anette,veldig morsomme å være med på:)

    SvarSlett
  4. Kjempeartig tema denne gangen!

    Når jeg bare får lest noen av bøkene jeg har på vent i bokhylla, blir det innkjøp av Adler-Olsen

    SvarSlett
  5. Denne skal jeg også lese. Jeg har virkelig likt de første bøkene.

    SvarSlett
  6. Den boken gleder jeg meg veldig til å lese også.

    SvarSlett
  7. Jeg gleder meg veldig til denne boken, antar at timeplanen bare må ryddes når den kommer i hus :)

    SvarSlett
  8. Jeg må få lest Flaskepost fra P snart :-) Jussi Adler Olsen skriver god krim!

    Bra tema, Anette!

    SvarSlett
  9. Kjempe bra tema:) Skal innom bloggen å skrive et innlegg:)

    SvarSlett
  10. Bra tema, er med i dag også :-)

    SvarSlett
  11. Kunne tenkt meg å lese den du har på nattbordet jeg:0) Også mener jeg:0) Ha en fin kveld:0)

    SvarSlett
  12. Da har jeg laget et innlegg:)

    SvarSlett
  13. Bra tema i dag også, da er jeg med:)

    SvarSlett
  14. Jeg har ikke lest noe av Jussi ennå. Shame on me. Men har Kvinnen i buret liggende et sted så kanskje på tide å ta også den frem i år. Min deltagelse ble litt forsinka denne uka, men håper det går bra. God helg!

    SvarSlett
  15. Det er sjeldent jeg leser krim, men denne høres absolutt spennende ut!

    Ha en fin lørdagskveld :)

    SvarSlett